Publications
- Casper Bruun Jensen, Atsuro Morita (2012). Anthropology as critique of reality: A Japanese turn, HAU Journal of Ethnographic Theory. Vol.2, No.2.
- 大村敬一(2012)技術のオントロギー : イヌイトの技術複合システムを通してみる自然=文化人類学の可能性, 『文化人類学』 , 77(1), 105-127.
- keiichi Omura(2006). From Knowledge to Poetics : The Sophia of Anti-essentialistic Essentialism in Inuit Traditional Environmental Knowledge, Japanese review of cultural anthropology 7, 27-50.
- Keiichi Omura (2005). Science against Modern Science: The Socio-Political Construction of Otherness in Inuit TEK (Traditional Ecological Knowledge),Indigenous Use and Management of Marine Resources (Senri Ethnological Studies no.67), National museum of ethnology.
- Keiichi Omura(2004).Narrative science Primitive life forms and the form of the earth -Inuit knowledge and modern science, Biohistory Jyournal, Summer,41.
- 大村敬一(2004)「語る科学」「野生の科学」の可能性-イヌイトの知識と近代科学, 『生命誌ジャーナル』, 41.
- 大村敬一(2003)カナダ極北圏におけるヌナヴト野生生物管理委員会の挑戦:二つの科学の統合から協力へ,『海洋資源の利用と管理に関する人類学的研究』(国立民族学博物館調査報告46), pp.75-100.
- 大村敬一(2002)「伝統的な生態学的知識」という名の神話を越えて:交差点としての民族誌の提言,大村敬一,国立民族学博物館研究報告 27(1).
- Keiichi Omura (2002).Construction of Inuinnaqtun (Real Inuit-way): Self-Image and Everyday Practices in Inuit Society, Self-and-Other-images of Hunter-Gatheres (Senri Ethnological Studies no.60), National museum of ethnology.
- 大村敬一(2001)交差点としての「イヌイト・アート」:エスニック・イメージが生成する対話の場,『アートと民族文化の表象』(国立民族学博物館研究報告別冊22).
- 大村敬一(1995)『伝統』と『近代』のブリコラージュとしての彫刻:ネツリック・イヌイットの彫刻活動に関する覚え書き,『人間科学研究』 8.